• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Cultuur en recreatie, Financiering, Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening, Volksgezondheid en milieu

Buurtsportcoaches: meer en meerjarig

De decentralisatie-uitkering voor de combinatiefuncties / buurtsportcoaches groeit 25% van € 58,7 miljoen naar € 72,5 miljoen. Het aantal buurtsportcoaches moet groeien van 2.900 fte naar 3.625 fte; die groei gaat naar de kleine en middelgrote gemeenten. En de uitkering wordt voor vier jaar vastgesteld in plaats van per jaar.

Dat staat in het Nationaal Sportakkoord dat minister B.J. Bruins voor Medische Zorg, de gemeenten (VNG en Vereniging Sport en Gemeenten, VSG) en de sportkoepel NOC*NSF hebben getekend. De minister schrijft: “De achterban van de VNG heeft ermee ingestemd.”

De decentralisatie-uitkering omvat in 2017 € 58,012 miljoen voor 2.900