• Informatiesoort: Praktijkinformatie

Cumulatieregeling beperkt

Door de tweede fase van de herverdeling van de subcluster vhrosv hoeven voordeelgemeenten minder bij te dragen aan de cumulatie-uitkeringen van de herverdelingen.

De cumulatieregeling verhindert dat gemeenten meer dan € 15 per inwoner per jaar nadeel hebben bij het groot onderhoud van het gemeentefonds (inclusief invoering BAG) en de objectieve modellen van het sociaal domein samen.

Door de beslissing over de tweede fase van de herverdeling van de subcluster vhrosv, zijn de cumulatie-uitkeringen opnieuw berekend. De uitgangspunten daarbij zijn hetzelfde gebleven:

(1) Het cumulatieve nadeel van alle onderdelen van de herverdeling van het groot onderhoud en het sociaal