Nieuwe verdeling integratie-uitkering Wmo

Vanwege de invoering van de BAG zijn ook enkele bedragen per eenheid in het verdeelmodel van de integratie-uitkering Wmo per 2015 veranderd. Dit om het aandeel van elke maatstaf in de verdeling gelijk te houden.

Door de nieuwe telling van de woonruimten volgens de basisadministratie adressen en gebouwen is niet alleen het aantal woonruimten per gemeente veranderd, maar ook de aantallen huishoudens met laag inkomen boven de drempel, omdat de drempel 10% van het aantal woonruimten is. Ook de omgevingsadressendichtheid per gemeente is veranderd.

Daarbij zijn de verdeelmaatstaven in principe gelijk gebleven; alleen de gewichten