• Informatiesoort: Circulaires
  • Taakgebieden: Financiering, Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening

4.408.000 gebruikers van Wmo-medicijnen

In 2016 waren er 4.408.411 gebruikers van langdurig medicijnen uit de farmaceutische kostengroepen die meetellen voor het verdeelmodel van de Wmo 2015.

Deze maatstaf wordt berekend door Vektis. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft per gemeente en per farmaceutische kostengroep (fkg) het aantal gebruikers gepubliceerd, zodat de gemeenten meer inzicht krijgen in deze maatstaf. De maatstaf wordt gebruikt in het verdeelmodel voor de Wmo 2015, dus in 2018 in het objectief model van de integratie-uitkering sociaal domein en vanaf 2019 in de algemene uitkering.

33 farmaceutische kostengroepen

Gebruikers van medicijnen van 33 farmaceutische kostengroepen