Uitkering onderwijsachterstanden uitgebreid

De 37 onderwijsachterstandsgemeenten krijgen ook in 2015 een specifieke uitkering voor onderwijsachterstanden. 86 andere gemeenten krijgen in 2013, 2014 en 2015 hiervoor € 4,7 miljoen.

Bijna alle gemeenten komen in aanmerking voor de specifieke uitkering onderwijsachterstandenbeleid in 2011 tot en met 2014. Ze krijgen € 3.181,76 per ‘schoolgewicht’ (stand 1 oktober 2009).

Daarnaast krijgen 37 gemeenten met grote onderwijsachterstanden van 2011 tot en met 2014 een extra specifieke uitkering, vooral voor het wegwerken van de taalachterstanden bij kinderen jonger dan vier jaar. Dit zijn de G31, de 5 Ortegagemeenten (Almere, Apeldoorn, Ede, Haarlemmermeer en Zoetermeer) en Delft.

Na de