• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Algemeen bestuur

Sisa SZW corrigeren tot 1 oktober

Gemeenten kunnen de sisa-gegevens van de Wet Werk en Bijstand, het Participatiebudget en de sociale werkvoorziening corrigeren tot en met 30 september.

Dat heeft de Centrale Raad van Beroep besloten, in twee uitspraken tussen enerzijds de gemeenten Echt-Susteren respectievelijk Nederweert en anderzijds staatssecretaris J. Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Sisa-verantwoording

De gemeenten hadden zich eind juni 2011 met sisa verantwoord over de besteding van het participatiebudget 2010. De gemeentelijke accountant had echter op die datum geen zekerheid dat het participatiebudget juist was besteed, omdat het regionale opleidingscentra nog geen verantwoordingsinformatie had verstrekt. In