Individuele uitkomsten herverdeling 2015

Het grootste nadeel van de herverdeling per 2015 heeft Oirschot, 6,2% van de gemeentefondsuitkering. Het grootste voordeel heeft Oostzaan, +6,1% van de gemeentefondsuitkering.

De grootste nadelen komen voor een belangrijk deel doordat de wooneenheden op het militaire terrein daar niet meer meetellen als woonruimten. Met andere woorden: de grootste nadelen komen door de omzetting van de maatstaf woonruimten naar de definitie van de Basisadministratie Adressen en Gebouwen (BAG), en komen niet door de herverdeling zelf.

Bedragen

10 gemeenten hebben een nadeel dat groter is dan € 1 miljoen: Amsterdam € 12.596.438; Rotterdam € 9.298.963; Den Haag € 6.885.303; Groningen