Subsidieregeling Europees Sociaal Fonds

De 35 centrumgemeenten van de arbeidsmarktregio’s kunnen in de komende jaren € 114 miljoen krijgen uit het Europees Sociaal Fonds voor het ‘bevorderen van de sociale inclusie’ en ‘bestrijding van armoede en discriminatie’.

Projecten moeten ‘actieve inclusie’ bevorderen, door het vergroten van de mogelijkheden tot arbeidsinpassing van personen uit zes doelgroepen:

niet-uitkeringsontvangers; arbeidsgehandicapten, personen met een uitkering van de WAO, WIA, WAZ, Wajong, Ioaw, Ioaz of Ziektewet, en personen met een recht op arbeidsondersteuning op grond van de Wajong; 55+’ers met een WWB-uitkering, een IOAW-uitkering, een IOAZ-uitkering, of een uitkering van het UWV; jongeren tot en met 27