Effect ex-ante inperking 2014 € 93 miljoen

De ex-ante inperking van de objectieve bijstandsbudgetten herverdeeld € 92,9 miljoen van 92 grote en middelgrote voordeelgemeenten naar 124 grote en middelgrote voordeelgemeenten.

Dat blijkt uit berekeningen van de redactie. Grote en middelgrote gemeenten met een herverdeelnadeel uit het verdeelmodel van meer dan 5% komen in aanmerking voor een ex-ante aanvulling, die wordt opgebracht door de grote en middelgrote gemeenten met een herverdeelvoordeel van meer dan 5%.

Per inwoner de meeste ex-ante aanvulling krijgen Kerkrade (€ 111,13 per inwoner), Heerlen (€ 94,36 per inwoner), Delft (€ 87,00 per inwoner), Almelo (€ 55,69 per inwoner), Enschede (€ 53,86 per inwoner), Landgraaf