16% achterstand bij combinatiefuncties

Eind 2012 hadden 367 gemeenten in totaal 2.347 combinatiefuncties moeten instellen. Gerealiseerd daarvan is 79%, inclusief openstaande vacatures 84%. Rekening houdend met het opstartjaar is de realisatie 87%, inclusief openstaande vacatures 93%.

Dat blijkt uit een tussenrapportage van BMC, die begin november gepubliceerd wordt. Het onderzoek geeft de stand per 1 januari 2013 weer.

Decentralisatie-uitkering Combinatiefuncties

Doel van de ‘Impuls Brede scholen, sport en cultuur’ is het verbinden van onderwijs, sport en cultuur door middel van de inzet van combinatiefunctionarissen. De impuls is gefaseerd ingevoerd. In 2008 is gestart met de G31-gemeenten, vanaf 2009 zijn geleidelijk