• Informatiesoort: Adviezen

Collectieve financieringsafspraak voor VNG-activiteiten

In 2017 krijgt de VNG nog ruim € 50 miljoen direct uit het gemeentefonds voor collectieve activiteiten. Vanaf 2018 wil de VNG in plaats hiervan een fonds of voorziening instellen waaraan alle gemeenten bijdragen.

Dat stelt de VNG voor. In juni 2017 wil de VNG daar een definitieve, uitgewerkte beslissing over.

2017

In 2017 krijgt de VNG nog ruim € 50 miljoen rechtstreeks uit het gemeentefonds, waarvan ruim € 25 miljoen structureel en ruim € 25 miljoen tijdelijk/incidenteel:

Rechtstreekse ontvangsten VNG € mln uit gemeentefonds, 2017 Structureel   Beheer ISD standaarden en ICT-infrastructuur 11,1 Basisdienstverlening KING 7,5 Informatiebeveiligingsdienst IBD 2 14+ Netnummer 1,588 Taxatiewijzers WOZ 1 Beheer en onderhoud aanpak NUP 0,95 Digitaal Klantdossier 0,611 Burgerzakenmodules basisregistratie 0,35 Beheer en aanbest.