Kadernota rechtmatigheid 2013

De Kadernota rechtmatigheid 2013 van de Commissie BBV bevat nieuwe opmerkingen over de Aanbestedingswet, de Wet Markt en Overheid en de Wet Normering Topinkomens.

De Kadernota rechtmatigheid van de Commissie BBV heeft de status van een ‘zwaarwegend advies’. Dit betekent dat de commissie ervan uitgaat dat gemeenten en accountants de nota opvolgen, tenzij ze een goede reden hebben om dat niet te doen. In dat laatste geval moeten ze dat duidelijk vermelden.

Aanbestedingswet

Per 1 april 2013 geldt de nieuwe ‘Aanbestedingswet’. Die regelt zowel de Europese aanbestedingen als de nationale aanbestedingen. Gemeenten mogen bij aanbestedingen alleen eisen,