• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Financiering, Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening

Thermometer financiën sociale werkvoorziening (2)

Omdat er minder mensen in de sociale werkvoorziening werken en door het lage-inkomensvoordeel, krijgen de gemeenten voldoende geld voor de sociale werkvoorziening, of is althans het tekort veel kleiner.

Staatssecretaris J. Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vindt dat de gemeenten de komende jaren voldoende budget hebben voor de sociale werkvoorziening, en verhoogt dat budget dus niet. Het gaat om vier ontwikkelingen.

(1) Cedris, de belangenvereniging van de sociale werkvoorziening, verwachtte in 2016 een tekort van € 19,2 miljoen omdat er meer mensen in de sociale werkvoorziening werken dan verwacht. In 2016 tot en met 2020