• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Algemeen bestuur, Financiering, Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening

Hogere bijdrage uit ESF

De 34 centrumgemeenten krijgen 60% in plaats van 40% van hun projecten van de Actie Jeugd uit het Europees Sociaal Fonds vergoed.

Dat heeft staatssecretaris J. Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid besloten. De 34 betrokken centrumgemeenten krijgen daardoor € 61,6 miljoen in plaats van € 44,0 miljoen uit het Europees Sociaal Fonds 2007 - 2013, Actie Jeugd I, voor de aanvraagperiode van 2 december 2013 tot en met 17 januari 2014.

Dit is al de derde verhoging die de gemeenten krijgen ten opzichte van het oorspronkelijk aangekondigde bedrag van € 30 miljoen beschikbaar.

Niet altijd