Organisatie invulling SiSa-bijlage

Er is veel te verbeteren in het SiSa-proces, zowel door gemeenten als door het Rijk.

Dat blijkt uit onderzoek van Ernst & Young-accountants naar de wijze waarop gemeenten de SiSa-bijlage invullen. Het onderzoek is verricht in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Organisatie en inrichting SiSa-proces

Alle gemeenten hebben een SiSa-coördinator aangewezen; veelal een medewerker van de afdeling control en/of financiën. Die coördinator is veelal ook de initiatiefnemer en aanjager van het proces.

De taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden in het SiSa-proces zijn in de grotere gemeenten vaak op hoofdlijnen vastgelegd in protocollen en/of jaarrekeninginstructies.