Verbeteringen SiSa

Om de kwaliteit van de SiSa-gegevens te verbeteren komen er enkele wijzigingen in de organisatie achter SiSa.

De Algemene Rekenkamer is niet tevreden met de gegevens die de gemeenten met SiSa aanleveren. De rekenkamer stelt dat die van onvoldoende kwaliteit zijn. Daardoor zijn ze niet bruikbaar voor de verantwoording in de jaarrekening van het Rijk. Minister R.H.A. Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft daarom enkele verbeteringen aangebracht.

Verbeteringen stelsel van specifieke uitkeringen

Ten eerste wil de minister het stelsel van specifieke uitkeringen vereenvoudigen. Met een eenvoudiger stelsel wordt de verantwoording daarover vanzelf ook eenvoudiger en dus beter.