• Informatiesoort: Circulaires

Tegenvallers in septembercirculaire

In 2018 is het accres incidenteel lager dan de meicirculaire aangaf. De uitkering uit het btw-compensatiefonds is structureel lager.

De rijksbegroting voor 2019, en daarmee de septembercirculaire 2018, wijken nauwelijks af van het regeerakkoord. De wijzigingen uit deze circulaire zijn maar beperkt het gevolg van beslissingen van het Rijk maar veeleer het gevolg van ontwikkelingen zonder dat er enig rijksbeleid aan te pas is gekomen.

Deze Nieuwsbrief gemeentefinanciën bevat een toelichting op de septembercirculaire.

Persbericht: € 600 miljoen extra

In het persbericht dat minister K.H. Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties uitbracht over de begroting, staat: “Er gaat