• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Financiering, Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening

Brede impuls combinatiefuncties verlengd

De decentralisatie-uitkering ‘Brede impuls combinatiefuncties’ van € 58 miljoen voor 2900 fte voor sport, brede scholen en cultuur, wordt in 2017 en 2018 voortgezet. Mogelijk wordt het bedrag verlaagd voor afdracht aan het btw-compensatiefonds.

Dat hebben minister E.I. Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de VNG eind januari 2017 afgesproken. De basis van de verdeling van de decentralisatie-uitkering is het aantal jongeren (tot 18 jaar) per 1 januari 2007, dus van tien jaar geleden.

Voor 1 oktober t1 moeten de gemeenten aangeven hoeveel procent ze daarvan in het jaar erna willen realiseren; 60%, 80%, 100%,