Vooral IAU-aanvragen van grote gemeenten afgewezen

Van de kleine gemeenten zijn alle aanvragen om een incidentele aanvullende uitkering over het bijstandsbudget 2011 toegekend, maar bijna de helft van aanvragen van de grote gemeenten zijn afgewezen. De toetsingscommissie wijt dat vooral aan de wettelijk voorgeschreven procedure. De afgewezen IAU-aanvragen besloegen in totaal € 130 miljoen.

De gemeenten die een incidentele aanvullende uitkering over het bijstandsbudget 2011 (IAU 2011) hebben aangevraagd, staan genoemd in de Snelle Berichtgeving van 21 februari 2013, jaargang 16, nummer 4, blz. 13 – 16. De Toetsingscommissie WWB, die de aanvragen moet beoordelen, heeft in haar Jaarverslag een toelichting