• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving
  • Taakgebieden: Algemeen bestuur

€ 2,1 miljoen extra DU vrouwenopvang

16 centrumgemeenten krijgen in 2016 en 2017 € 131.250 extra per jaar in de decentralisatie-uitkering vrouwenopvang voor een landelijk dekkende infrastructuur van Centra voor Seksueel Geweld. In 2 jaar krijgen de 16 gemeenten zo in totaal € 4,2 miljoen.

Dat kondigt staatssecretaris M.J. van Rijn van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan.

Het ondersteunen van slachtoffers van seksueel geweld, ook van een onbekende dader, valt onder de Wmo, en is dus een gemeentelijke taak. Tegelijk hebben de gemeenten en de VNG het initiatief genomen om een landelijk dekkende infrastructuur voor multidisciplinaire aanpak van kindermishandeling, huiselijk geweld en