• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving

Herkomstlanden maatstaf minderheden uit besluit geschrapt

De herkomstlanden van de maatstaf minderheden zijn geschrapt uit de tekst van het ‘Besluit financiële verhouding 2001’. Dat maakt het mogelijk om in de toekomst eenvoudig andere herkomstlanden te kiezen.

Het ‘Besluit financiële verhouding 2001’, bijlage 2, maatstaf 12, noemde de herkomstlanden waarvan de inwoners meetellen in de maatstaf minderheden: “Het totaal van het aantal inwoners van de gemeente dat behoort tot een etnische minderheid. Hiertoe worden in ieder geval gerekend personen van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst van de eerste en tweede generatie, alsmede houders van een verblijfsvergunning op grond van asiel.”