• Informatiesoort: Wet- en Regelgeving

DU cofinanciering sectorplan sociale werkvoorziening

De 35 centrumgemeenten van de arbeidsmarktregio’s krijgen in het najaar van 2015 een decentralisatie-uitkering van in totaal € 30 miljoen voor de herstructurering van de sociale werkvoorziening.

Doel is het behouden van de kennis en structuur van de sociale werkvoorziening. De decentralisatie-uitkering dekt maximaal de helft van de transitiekosten. Voorwaarden zijn dat SW-bedrijven een aanvraag indienen bij het Rijk, en dat de gemeenten ook € 30 miljoen bijdragen.

Het Rijk haalt het budget uit een pot van € 600 miljoen voor bestrijding van de werkloosheid.

Aanvraagproces

SW-bedrijven moeten voor deze decentralisatie-uitkering een ‘Aanvraag transformatie sociale werkvoorziening’ indienen bij