• Informatiesoort: Adviezen

Efficiëntiekorting beperkt

Het ministerie van Financiën oppert bij de kabinetsinformateur een efficiëntiekorting die oploopt tot € 476 miljoen in 2021. Dat is iets minder dan de € 650 miljoen die in mei 2016 werd voorgesteld.

Het concept van de suggesties voor bezuinigingen op het gemeentefonds staat in de Nieuwsbrief gemeentefinanciën van 16 juni 2016, jaargang 19, nummer 12, blz. 6 – 15.

Het ministerie van Financiën licht toe: “De taakstelling is gebaseerd op de maximale ruimte die het Central Planbureau ziet. De reeks houdt rekening met de bestaande opschalingskorting. Hierdoor is de structurele besparing een stuk lager dan de besparing in de komende