Schatkistbankieren in Iv3-kwartaalrapportage

De gemeenten wordt gevraagd in de Iv3-kwartaalrapportages aan te geven welk deel van hun activa en passiva gestald is bij het Rijk of bij andere Nederlandse overheden. Het is nog niet verplicht die gegevens in te vullen, maar het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kondigt aan dat ‘in de loop van 2014’ wel verplicht te stellen door een wijziging van de regeling informatie voor derden.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek licht toe: “Op tabblad ‘7. Balansstanden’ zijn negen nieuwe, tijdelijke ‘waarvan-posten’ toegevoegd. Deze additionele informatie wordt gevraagd in het kader van de Wet schatkistbankieren en