Uitgaven UWV voor re-integratie Wajong’ers

Het UWV heeft in 2012 25.400 werkvoorzieningen voor Wajong’ers ingekocht voor € 78,7 miljoen en 9.000 re-integratietrajecten voor Wajong’ers voor € 39,3 miljoen. Dat komt neer op € 890,-- per Wajong’er met arbeidsvermogen.

Onder de Participatiewet krijgen zowel de gemeenten als het UWV een taak bij de re-integratie van jonggehandicapte Wajong’ers. Nu doet het UWV dat nog volledig. Het UWV levert twee soorten re-integratiedienstverlening aan de Wajong’ers:

Interne dienstverlening: activiteiten die UWV zelf onderneemt om Wajong’ers aan het werk te helpen, zoals workshops, (coachings)gesprekken, banenmarkten en advisering aan werkgevers. Extern ingekochte re-integratiedienstverlening. Deze bestaat uit werkvoorzieningen en re-integratietrajecten. De